11 Wrze

5 pomysłów na... OWSIANKI

Jedni je kochają, drudzy nienawidzą. Mowa o owsiankach. Nie jednej osobie kojarzą się one z niesmaczną papką, którą trzeba jeść, będąc na diecie. Wcale tak nie jest! Można je przyrządzić w takich sposób, że będą jednocześnie bardzo zdrowym i pysznym posiłkiem. A co istotne - ich przygotowanie wcale nie zajmuje tak wiele czasu, jak mogłoby się wydawać, zatem są idelanym posiłkiem na zabiegane poranki. :-)

Dzisiaj prezentujemy Wam 5 prostych i szybkich owsianek z owocami.

Bazę naszej owsianki stanowią 3 łyżki płatków i szklanka mleka lub kubek jogurtu naturalnego (stosowane wymiennie, według upodobań). Spokojnie możecie zmieniać proporcje (nie tylko bazy, ale także wszystkich dodatków) - od Was zależyć jaką owsiankę lubicie, czy ma być gęsta, czy w stylu płatków z mlekiem, czy ma mieć dużo owoców, czy może więcej orzechów itd. :-)

 

PRZEPIS PODSTAWOWY:

  • Jeśli wybieracie wersję z mlekiem:Płatki owsiane wsypać do rondelka, dodać 3-4 łyżki wody, zalać mlekiem. Postawić na gazie i gotować jeszcze kilka minut od momentu zagotowania.
  • Jeśli wybieracie wersję z jogurtem: Płatki owsiane wsypać na talerz lub do miseczki i zalać wrzątkiem tak, żeby woda przykryła płatki, ale nie muszą one w niej pływać. Odstawić na kilka minut, żeby płatki namokły i zmiękły. Następnie odlać nadmiar wody.

 

1. Owsianka z cynamonem, śliwkami i orzechami włoskimi

Do płatków z mlekiem dodać 1 łyżeczkę miodu i dokładnie wymieszać. Następnie przelać do miseczki, dodać pokrojone śliwki (u mnie 5 sztuk) i orzechy włoski (3 sztuki). Całość posypać cynamonem. (Cynamon oprócz posypania wierzchu, można też dodać do mleka razem z miodem).

 

2. Jogurtowa owsianka z brzoskwiniami i migdałami

Płatki owsiane zalane uprzednio wrzątkiem i odcedzone, wymieszać z jogurtem naturalnym i 1/2 łyżeczki miodu. Na wierzchu ułożyć pokrojone brzoskwinie (u mnie 2 małe sztuki - z własnego drzewa smakują bosko! :-D) i posypać migdałami (całymi lub w płatkach - 1 łyżeczka).

 

3. Owsianka z bananem, suszoną morelą i pestkami dyni.

Ugotowane płatki owsiane przelać do miseczki, dodać pokrojonego w plasterki banana (u mnie 1 średnia sztuka), pokrojone w paski suszone morele (2 sztuki) i posypać pestkami dyni (1 łyżeczka).

 

4. Owsianka z nekatrynką i orzechami laskowymi.

Ugotowane płatki owsiane przelać do miseczki, dodać pokrojoną nektarynkę (u mnie 1 średnia sztuka) i orzechy laskowe (1 łyżka).

 

5. Owsianka z masłem orzechowym i borówkami.

Do bazy na owsiankę dodać 1 łyżeczkę masła orzechowego (dobrej jakości, bez dodatku cukru i soli - u mnie Sante GO ON), dobrze wymieszać i razem gotować. Następnie przelać do miseczki i na wierzch dodać borówki.

 

Pamiętajcie, że z dodatkami możecie eksperymentować. Ja często do bazy dodaję 1 łyżeczkę nasion chia. Wtedy owsianka robi się fajnie gęsta i kleista. :-) Wszelkie orzechy, przyprawy i owoce dozwolone. Szukajcie swoich smaków. :-)

 

Wypróbujcie nasze propozycje.

Może któryś przepis przypadnie Wam do gustu i ściągnie klątwę z przeklętej wcześniej owsianki. ;-)

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ